İSTEK Okullarında anaokulundan lise son sınıfa kadar yoğun bir İngilizce programı yürütülmektedir. Hedefimiz öğrencilerin yaş düzeyleriyle paralel olarak dilin dört becerisini (okuma, dinleme, yazma, konuşma) etkin şekilde kullanabilmeleri, ana dillerinde olduğu gibi yazılı ve sözlü olarak kendilerini farklı bir dilde de ifade edebilmelerini sağlamaktır. Müfredat programları her seviyede Common European Framework (CEF), Avrupa Dil Çerçeve, Programı doğrultusunda belirlenmekte ve uygulanmaktadır. Bu bağlamda okullarımızda yabancı dillerin hakim olduğu bir öğrenme ortamı sağlanmakta ve öğrencilerin dili yaşayarak öğrenmesi ve sadece alıcı dil becerileri (okuma ve dinleme) değil üretici dil becerilerinin de gelişimi hedeflenmektedir.

1. sınıflarımızda “Crossroads Programı” adı altında yoğun bir İngilizce programı uygulanmaktadır. 2 ve 3. sınıflarda İngilizce 12 ders saati, 4. sınıflarda ise 10 ders saati olarak işlenmektedir.

Öğrenciler, yabancı dil edinim seviyeleri ve yaş gruplarına göre uluslararası geçerliliği olan ölçme ve değerlendirme araçları ile değerlendirilecek, sınıf içi eğitim-öğretim ve uzun vadede yabancı dil edinim süreci, veri bazlı ve sürdürülebilir bir gelişim sistemi içinde yapılandırılacaktır.

İSTEK Okulları, öğrencilerin İngilizce’yi sadece ders olarak değil, günlük hayatın içinde görmeleri ve sürekli kullanarak geliştirmeleri için bir uygulama başlatmıştır. Öğrencilerin, günün doğal akışı boyunca İngilizce öğretmenleriyle de birlikte olabilmeleri ve her ortamda İngilizce konuşabilmeleri için ders programları eşzamanlı olarak iki dilde yürütülmektedir. Böylece öğrenciler İngilizce’yi diğer disiplinler gibi öğrenilecek bir ders değil, edinilmesi gereken çok önemli bir iletişim aracı olarak içselleştirmektedir.

Crossroads Programı anaokulu 5 ve 6 yaş grupları ile ilkokul 1. Sınıflarına uygulanmaktadır. Öğrenciler haftada 24 saat yabancı ve Türk İngilizce öğretmenleri ile birlikte olarak okul yaşamının her anında yemekte, bahçede, oyunda, tüm etkinliklerinde ve öğrenme esnasında İngilizce’yi öğrenmektedirler. Bu program vasıtası ile sadece yabancı dil edinimlerini güçlendirmek değil, gelecekteki profesyonel yaşantılarına katkı sağlayacak birden fazla dil, yönetici ve bakış açısının bulunduğu bir ortamda etkili iletişim kurmayı öğreneceklerdir.

Okuma-yazma çalışmaları Türkçe olarak sınıf öğretmenleri tarafından yürütülürken; anaokulunda İngilizce görsel okuma da programa dahildir. İlkokul 1. sınıfta ise, İngilizce öğretmenleri hayat Bilgisi, matematik, oyun ve fiziksel etkinlik derslerinde sınıf öğretmenleri ile birliktedir. Bunun yanı sıra çocuklar kahvaltı, öğle yemeği, oyun ve bahçe zamanı gibi rutinlerde de İngilizce’yi kullanma olanağı bulmaktadır.

Almanca 4. sınıflarda haftada 2 ders saati seçmeli olarak yapılır. Küçük yaşta öğrenilen ikinci yabancı dil öğrencilerimizin farklı dillerin kültürlerini daha yakından tanımasına ve iletişim becerilerini geliştirmesine olanak sağlar.